Bones pràctiques

En la nostra organització donem rellevància al comportament de cada persona, cada dia i en qualsevol lloc on estigui. Busquem l’excel·lència en la interacció amb els altres companys de feina, amb els alumnes i els seus familiars, així com qualsevol altres persona o entitat. D’acord amb la legislació vigent, la comunitat educativa de les escoles Fundació Albada – Arenales Red Educativa, es regeixen per una guia accessible a tots, anomenada Reglament de Règim Intern.

1. Treballadors

Qui treballa a les escoles han de regir-se pel codi de bones pràctiques de Fundació Albada – Arenales Red Educativa. La relació amb els alumnes és de confiança, però sempre sòbria i correcta.  Per exemple, no s’accepten regals i s’evita qualsevol actuació que pogués donar a entendre possibles preferències. Només es dedica un temps significativament major a algun alumne en situacions especials, per sol·licitud dels pares i en coneixement de la Direcció.  A la vegada, l’ambient d’amistat i confiança porta els professors a confiar en la paraula dels seus alumnes. S’ha d’ensenyar a raonar i a tenir molt en compte les seves raons. Tot  això facilitarà que aprenguin a ser més lliures i responsables.

2. Alumnes

Els alumnes i les alumnes també han de conèixer i respectar les normes d’organització i disciplina del seu propi centre. Hi ha alumnes encarregats de fer de mediadors entre altres alumnes i obtenir-ne acords. El respecte es promou en un ambient d’igualtat i solidaritat. Tot i així, si sorgeix algun conflicte, s’investiga de manera immediata per frenar des de l’arrel les possibles situacions d’assetjament. Coneixem i seguim els protocols establerts per l’administració Educativa competent. Els estudiants tenen dret a rebre una formació que asseguri el ple desenvolupament de la seva personalitat. Han de ser respectats en la seva llibertat de consciència, així com les seves conviccions religioses i morals, en la seva integritat física, dignitat personal i intimitat en el tractament de les dades o informacions personals.

3. Pla d’igualtat

Les escoles de Fundació Albada – Arenales Red Educativa, també es comprometen a impulsar els principis i actuacions detallades al Pla d’igualtat. L’educació centrada en la persona ajuda cada alumne a descobrir el millor de si mateix i a formular el seu propi projecte personal de vida.  Aquesta personalització ha d’incidir sempre en l’educació de la igualtat per a nois i

mateixa responsabilitat i el respecte mutu. Dins de l’organització laboral de les escoles relacionades amb Fundació Albada – Arenales Red Educativa, destaca la importància que donem a a la conciliació entre la vida familiar i laboral, en especial a la maternitat.

Aquests i altres assumptes es tracten detalladament en el reglament de règim intern de cada escola.