Els col·legis de la Fundació Albada estan integrats en Arenales Red Educativa

La xarxa integra més de 30 centres educatius: grans i petits, antics i nous, a les gran ciutats o a petites poblacions.

Formar part d’aquesta xarxa permet als centres mantenir la seva identitat pròpia i al mateix temps enrriquir-se amb les aportacions dels altres.

Tots aprenen de tots i dediquen temps a ajudar, buscant una intel·ligència compartida que permet col·laborar de forma eficaç. L’experiència i les idees es comparteixen entre centres.

Hi ha pluralitat en les formes de pertànyer a la xarxa. Hi ha escoles que acaben de començar; altres varen ser fundades per congregacions religioses o altres institucions, i més endavant s’han anat sumant a la xarxa.

La identitat cristiana de les escoles es concreta en moltes formes i això aporta riquesa i caràcter a la nostra organització. Les escoles estan obertes a tots, independentment de les seves creences. Els valors que es promouen són compartits i valorats per les persones de diferents cultures, religions i procedències.

La primera escola de la xarxa Arenales va començar l’any 2009, a Alcalá de Henares.

El més antic va ser fundat l’any 1898, està a Teruel i es va incorporar el 2018.

En aquests darrers anys, s’han incorporat escoles molt variades, tant en grans ciutats com en petites poblacions, nous centres a Espanya i també d’altres països.